למה SALARY CUP לא עובד? אתם יודעים? / מנחם לס

מי צריך 'סף משכורת'? האם זה עוד בלוף של דוויד סטרן?

לפני הכניסה לאיצטדיון בשרלוט את מי אני רואה מסתובב עם כמה חברים? משקפיים ענקיות והכל? צדקתם! ניק סווישר, הרייט-פילדר של הניו יורק יאנקיס, שחבט 1 מ-36 בפלייאוף, אחוז הצלחה שמרגלית הגננת מקרית טבעון היתה עושה אם כיסו לה את העיניים במטפחת. מה משכורתו, אגב? 11 מיליון, כמעט כפליים מהמשכורת הממוצעת של שחקן היאנקיס שהיא $6,186,132, מקום 6 בין קבוצות העולם אחרי המשכורת הממוצעת של שחקן ברצלונה בכדורגל – $8,680,987, ריאל מדריד – $7,798,776, מנצ'סטר סיטי – $7,403,876, צ'לסי – $6,768,755, לוס אנג'לס לייקרס – $6,456,884, ולפני מילאן עם $6,106,887.

היכן נמצאת הקבוצה המשלמת את המשכורת השנייה הגבוהה ביותר בעולם, הניו-יורק יאנקיס? (ס"ה $197,962,289, אחרי ברצלונה עם ס"ה משכורתת של $217,014,221, ולפני השלישית שהיא ריאל מדריד עם משכורת כוללת של 194 מיליון.). הקבוצה חזרה לטמפה-ביי, משכנה החורפי, ושחקניה רובם ככולם משחקים גולף. אוקיי. סווישר החליט לחזות במשחק פוטבול בשרלוט. מה הביא אותו לשרלוט? מה זה משנה. הוא בשרלוט. היכן נמצאת הפילדלפיה פיליס, השנייה בגובה המשכורות בבייסבול עם 174 מיליון (מקום חמישי בעולם) , והבוסטון רד סוקס, הששית בעולם עם 173 מיליון, ושלישית בבייסבול? שוב צדקתם! במגרשי הגולף של פלורידה.

ומי משחקות הערב על הזכות לייצג את הנשיונל ליג בוורלד סרייס? סנט לואיס קרדינלס בסן פרנציסקו ג'איינטס. סנט לואיס היא 40 בעולם בסך המשכורת (110 מיליון, מקום תשיעי בבייסבול), והג'איינטס היא מס' 48 בעולם עם סך משכורת של 107 מיליון, מקום 12 בבייסבול).

מי ניצח את אליפות ה-NBA? מיאמי היט עם משכורת כוללת של 73 מיליון, מקום 81 בעולם, ומקום חמישי ב-NBA. את מי היא ניצחה? את אוקלהומה סיטי, משכורת כוללת של 54 מיליון, מקום 139 בעולם, מקום 26 – תמקמו אותה, מקום עשריo ושש – בין שלושים קבוצות הכדורסל בליגה. ומי היו שתי הסופרבוליות? הניו יורק ג'איינטס – שסך המשכורת שלה הוא 124 מיליון, מס' 21 בעולם, ומספר 8 בפוטבול, והניו אינגלנד פטריוטס – שאפילו לא נמצאת ברשימת ה-100. ואתם יודעים, אגב, מי משלמת את סך המשכורת הגבוה ביותר ב-NFL? לא תאמינו! לא הדאלאס קאובויס ולא הגרין ביי פקרס, אלא…הקרולינה פנת'רס, עם סך משכורת של 129 מיליון, ה-18 בעולם, והראשון בפוטבול.

אז מה קורה כאן? למה גובה משכורות עובד רק בכדורגל, אבל בארה"ב, המקום היחיד בו קובעים תקרות שכר (לא בבייסבול!), העסק לא עובד? העובדה היא שהקורלציה בין גובה השכר וטיב המוצר – כפי שנקבע ע"י מיקום הקבוצה בסיום הליגה – נמצא ברמה בינונית מאד. זה לא חלק מהדיון כאן – שמישהו אחד יתדיין על אירופה – אך כנקודה צדדית עלי לציין שבכדורגל הקורלציה די גבוהה בין משכורות וטיב, כי הראשונות בעולם הכדורגל (וכולן בין ה-20 ראשונות בין כל קבוצות העולם) הן ברצלונה, ריאל מדריד, מנצ'סטר סיטי, צ'לסי, איי.סי. מילין, ביירן מינכן, אינטרנציונל, מנצק'סטר יונייטד, ארסנל, ליברפול, ויובנטוס.

העובדה הפשוןטה היא שב-11 השנים האחרונות 9 קבוצות שונות זכו בוורלד סרייס. אם זה ככה, מי צריך 'סלרי קאפ'? הרי הבייסבול היא הליגה היחידה ללא סלרי קאפ, ועדיין יש לה 9 אלופות ב-11 שנים. אז מה? האם ה-NOTION שספורט זקוק לסף משכורת כדי להישרד הוא סתם בלוף?

כך זה נראה.

היכן יש את החוקים המחמירים ביותר בנוגע לגג המשכורות? ב-NFL. ובכ"ז הג'איינטס, הפטריוטס, והסטילרס, היו ב-11 מתוך 24 הסופרבולים, ומהשלושה יצאו 7 אלופות. ב-NBA עם חוקי משכורת נוקשים, הלייקרס, הספארס, וההיט זכו ב-11 מ-14 האליפויות האחרונות.

בבייסבול, ללא כל חוקי משכורת, ב-5 לספטמבר, 16 מ-30 קבוצות הליגה היו 4.5 משחקים מלתפוס מקום בפלייאוף, חודש אח"כ. 5 משחקים בבייסבול הוא הגבול המקרובל לעשייה משך חודש משחקים, ז"א שיותר מחצי הקבוצות בליגה – ללא חוקי סף משכורת – היו בהישג יד מהפלייאוף. ואלה שנשארו אחרונות, הן מהאחוזון של השליש השני בגובה המשכורות.

רבותי, הגעתי למסקנה שדייויד סטרן ורוג'ר גודל – שני הקומיסיונרים של הכדורסל והפוטבול עובדים עלינו. תפקידם לשמור על כיסי מעבידיהם – בעלי הקבוצות – ולכן הם משקרים אותנו שחייבים להיות חוקי שכר "כדי לשמור על PARITY – 'שוויון' – בליגה". ובכן, התוצאות בשטח מראות שהדבר היחיד שסף המשכורת שומר הוא כיסי הבעלים.

מסקנה: לבטל את חוקי סף המשכורות. תנו לשחקנים לדרוש כמה שהם רוצים ומסוגלים, ושבעלי הקבוצות יחליטו בעצמם כמה הם מוכנים לשלם. זה קורה בבייסבול, והבייסבול היא הליגה המסודרת והמצליחה ביותר לאחרונה. אין שביתות ואין הפסקות עבודה. כולם מרוויחים – השחקנים ובעלי הקרבוצות, וראה זה פלא – ה-PARITY הוא הרחב ביותר בכל ענפי הספורט!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
45 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
רועי ויינברג
Admin
21 באוקטובר 2012 20:30

מנחם, אם סף המשכורת יבוטל זה ישנה את חוקי השכר, ושחקנים בינוניים יחתמו על חוזים עצומים. הפוסט מצויין. המשכורות גבוהות וכנראה שזה לא ישתנה

רועי ויינברג
רועי ויינברג
21 באוקטובר 2012 21:29
Reply to  מנחם לס

מנחם, איזה אדם שפוי יתן לאריק גורדון 120 מיליון דולר בשש שנים?
כתבת ב-1993 שהשכר מאיים להרוס כל חלקה טובה בליגה, אנחנו בדרך לשם, והקשחת גג שכר תסייע בזה.

לבקן
לבקן
21 באוקטובר 2012 22:56

מנחם, פוסט מעורר מחשבה
אני לא מכיר את הבייסבול, אבל לגבי ה NBA דווקא יש לי תשובה. האנומליה בשכר נובעת מהדראפט. אם השחקנים של אוקלהומה היו מקבלים את הכסף שהם שווים היא הייתה היום ראשונה בשכר ב NBA. אבל יש לה כמה שחקנים על חוזים נמוכים (כי עוד לא עברו מספיק שנים כדי שהם יוכלו לקבל חוזים גדולים יותר). לכן, קבוצות שהשחקנים שלהם מבשילים מהר יכולות להרשות לעצמם בתקציב שפוי להעמיד קבוצות טובות ואילו קבוצות שקונות את דרכם להצלחה (לייקרס למשל) משלמות הרבה יותר על הרבה פחות.

מנחם לס
מנחם לס
22 באוקטובר 2012 1:58
Reply to  לבקן

יש בזה הרבה אמת! תשובה חכמה מאד.

פרנק G
פרנק G
21 באוקטובר 2012 23:43

אבל עובדה שבשנים שבהן לא היו חוקי שכר השליטה הייתה לחלוטין של שתי קבוצות (לייקרס/סלטיקס) ובלי קשר אני שונא את החוזים לטריליון שנה שנותנים בבייסבול ובהוקי ושמח שאין כאלה בכדורסל ובפוטבול.
ובלי חוקי שכר שלישייה של לברון וויד ובוש יראו כמו פרייארים לעומת מה שהלייקרס יכינו בלי מס מותרות (אכישהו גם במצב כזה אני סומך על הניקס שיצליחו לחרב את הכול ולהיות קבוצה נוראית)

מנחם לס
מנחם לס
22 באוקטובר 2012 2:01
Reply to  פרנק G

אתה טועה לחלוטין. המשכורות הממוצעות לשחקן בכדורסל הן הגבוהות ביותר מכל הספורטים בארה"ב ומשתוות בערך לכדורגל באירופה. בהוקי המשכורות הן הנמוכות ביותר. לך לגוגל וחפש "משכורות ממוצעות לשחקן בספורט קבוצתי" ותראה כמה אתה טועה.

פרנק G
פרנק G
22 באוקטובר 2012 2:32
Reply to  מנחם לס

אני מניח שאתה צודק ואין לי טעם להתווכח איתך בנושאים שברור לחלוטין שאתה מבין בהם הרבה יותר ממני.
הרי אתה מכיר את הליגות האלה לעומקן ואני רק מדבר מתחושת בטן והנחות.
ועדיין מעיק לי מאוד החוזים ל10-15 שנים שנהוגים בבייסבול ובהוקי ואני מאד מקווה שלא יהיו כאלה גם בNBA

זה אני?
זה אני?
21 באוקטובר 2012 23:52

הטענה שלך מוזרה כי אם הם מגנים לשיטתך על הבעלים אז למה יש קנס על חריגה מגג המשכורות הרי הם מענישים בזה את הבעלים, לפי מה שאתה אומר היה צריך להיות גג קשיח שאסור לעבור בשום פנים ולא קנסות על חריגה.

ד"ר נייסמית
ד"ר נייסמית
22 באוקטובר 2012 0:04
Reply to  זה אני?

הרגת אותי עם התמונה הזאת…

מנחם לס
מנחם לס
22 באוקטובר 2012 2:04
Reply to  זה אני?

כי הבעלים רוצים לדפוק אחד את השני. את מס החריגה קבעו הבעלים עצמם כדי לשמור שבעלים עשירים יותר לא ידפקו בעלים עשירים פחות.

פרנק G
פרנק G
22 באוקטובר 2012 0:05

מנחם אתה ראית את ההצגה של רוג'רס הערב?? וואו!!

יוני סולומוביץ'
יוני סולומוביץ'
22 באוקטובר 2012 1:13

מנחם,הספקת לראות את כל משחקי הפוטבול שהיו?!

גאד!
רוג'רס נכנס לגרוב ונתן הצגה שנייה אחרי המטורפת משבוע שעבר.

ניו ג'רזי וניו אינגלנד נותנות שואו טוב בפוקסבורו.

RG3 נתן משחק ענק מול הג'איינטס,אבל הם נתנו משחק יותר מענק!

לאק הביא לאינדיאנפוליס את אותו מספר ניצחונות שנתן מאנינג בשנת הרוקי שלו ויש לו עוד המון משחקים (מי ציפה מהם בכלל לנצח כבר עכשיו כזאת כמות?)

יש עוד המון,אבל אלה גולת הכותרת לדעתי….

מנחם לס
מנחם לס
22 באוקטובר 2012 2:05

ראיתי היילייטים בשעה שישבתי באיצטדיון בשרלוט

יוני סולומוביץ'
יוני סולומוביץ'
22 באוקטובר 2012 1:30

ייייייייייייייייייייייייייייייייייייש!!!!!!!!!!!!!!!

גרונקובסקי!!!!!!!!!!!!!!

יוני סולומוביץ'
יוני סולומוביץ'
22 באוקטובר 2012 1:46

עוד קצת והניצחון נשאר בפוקסבורו!

פרנק G
פרנק G
22 באוקטובר 2012 1:49

אויויוי סאנצ'ז איזה פאמבל נורא!

מנחם לס
מנחם לס
22 באוקטובר 2012 2:07
Reply to  פרנק G

לא אשמתו. קו ההתקפה לא נותן לו זמן, ומתפרק

יוני סולומוביץ'
יוני סולומוביץ'
22 באוקטובר 2012 2:09
Reply to  מנחם לס

מה זה משנה!?

הניצחון של הפטריוטס!!

YES!!!!!!!!

פרנק G
פרנק G
22 באוקטובר 2012 2:30
Reply to  מנחם לס

נכון שלא נתנו לו זמן אבל עדיין התאקל בא מקדימה ולא היה שום סיבה שבעולם שהוא לא יחזיק את הכדור עמוק בחזה ויפול כמו גבר וינסה שוב בדאון 4, במקום זה הוא החזיק כדור ביהירות ביד אחת ואפילו לא צמוד לגוף ושילם על כך ביוקר.
זה לא כאילו שהוא לא יכל לראות את הסאק הזה בא, הוא בא ישר מול הפנים שלו

יוני סולומוביץ'
יוני סולומוביץ'
22 באוקטובר 2012 2:35
Reply to  פרנק G

נכון,אבל שוב-העיקר שהפטס ניצחו!

כבר אמרתי לך,ואמשיך להאמין זאת (שוב,כמו שאמרתי,עד הסוף המר),הניינרס מול הפטריוטס בסופרבול-ונאמר אמן!

יוני סולומוביץ'
יוני סולומוביץ'
22 באוקטובר 2012 2:19

איזה כיף להוכיח לרקס ראיין שהוא סתם טמבל!
שיתחיל לסתום את הפה ויתרכז בקבוצה המקרטעת שלו….בינוניים בכל דבר…

יוני סולומוביץ'
יוני סולומוביץ'
22 באוקטובר 2012 2:37

חברים,אף אחד לא מדבר על זה,אבל היום ה-DEBUT של דוויט האוורד בלייקרס!

נראה איך הוא יראה היום…מה שבטוח,הוא לא בכושר שיא עדיין,אבל יש זמן חברים,יש זמן….

פרנק G
פרנק G
22 באוקטובר 2012 2:48

באמת מעניין, שים לב גם שאיבאקה במשחק של אוקלואומה עומד על 2-2 משלוש, אם זה עניין קבוע והוא באמת בנה לעצמו קליעה מ3 אז אפשר לתת להם הטבעות כבר מעכשיו כי זה לא כוחות

פרנק G
פרנק G
22 באוקטובר 2012 2:42

במחשבה שנייה על הנושא אני נאלץ להסכים איתך.
הסיבה שמלכתחילה לא חשבתי כמוך היא שאני חושב במושגים מאד אירופאיים בכל הקשור לספורט בעוד המחשבה שלך עובדת בראש אמריקאי שהרבה יותר מתאים למקרה.
איך שאני רואה את זה מנקודת המבט שלי ביטול של תקרת שכר תגרום למצב כמו בכדורגל באירופה של מלחמת תשלומים בין הקבוצות שתגרום למגה אינפלציה במשכורות ולניפוח שווי של כל שחקן שלא הוכיח את עצמו, ושכל יום יבוא איזה פראייר (כמו הסעודים בכדורגל ופעם הרוסים) ויקנה את כל העולם ועל הדרך די יחריב את הענף בכך שיעלה את המחיר של כולם.
אבל ההבדל הוא שהבעלים של הקבוצות הם אמריקאיים והם רואים בקבוצות שלהם עסק ולא צעצוע ולכן יש סיכוי טוב שדווקא ביטול של מגבלות שכר יגרום לכך שכל שחקן יקבל מה שהבעלים באמת חושבים שהוא שווה להם ולא מה שמגבלות השכר מקצות להם שהוא שווה להם.
בכל מקרה תקרת שכר או לא בוא נשכים שהגבלת שכר לרוקיז שבאו מהדראפט היא דבר גאוני והכרחי שתורם כלכך לשוויונות של הליגה

א.ב
א.ב
22 באוקטובר 2012 9:27
Reply to  פרנק G

דרך אגב, גם בכדורגל באירופה תכנס סוג של מגבלה שתחייב מועדונים להיות מאוזנים מבחינת הוצאות והכנסות, גם הכללים של פלטיי לגבי העפלה לליגת האלופות, מכונת המזומנים של הכדורגל, מיטיבים עם קבוצות מליגות קטנות.
נקודה שקיימת בכדורגל ומהותית מאד היא רכישה של שחקנים, זה כמעט לא קיים בנבא (יש מזומן שעובר בטריידים אבל זה כסף קטן יחסית) ומכניס כסף לקבוצות קטנות.

MG
MG
22 באוקטובר 2012 10:06
Reply to  א.ב

הכללים של אופ"א מטיבים עם קבוצות מליגות גדולות!!!
שים לב לשם "ליגת האלופות". זוהי הליגה של האלופות. מי שצריכה להגיד תודה לעיוותים במפעל היא קבוצה כמו ברצלונה שפעם היתה צריכה להתמודד בגביע אופ"א ולא ק"ש שפעם היתה צריכה לעבור רק סיבוב אחד.
פלטיני בעצם אומר שהוא רוצה יותר אלופות בליגה של האלופות.
אם מישהו רוצה רק את הקבוצות הטובות ביותר שיקים ליגה אירופאית.
זו ממש גניבת דעת לתקוף את פלאטיני על כך שהוא מצמצם במעט את העיוות שנובע מתאוות בצע בלבד.

ינון יבור
ינון יבור
22 באוקטובר 2012 3:30

מנחם – אתה זורה חול בעיני הציבור.
בפוטבול יש ליגה מאוד שיוויונית, ואין שושלות ששולטות לאורך זמן.
הבייסבול הוא ספורט הרבה יותר מקרי, ולכן למשכורות אין כל כך הרבה משמעות.
חוץ מזה, וכתבו את זה לפניי איפשהו – מנקודה מסוימת זה לא משנה כמה תשלם. ההבדל ביכולת בבייסבול בין שחקן של 10 לשחקן של 20 מליון הוא לא באמת חצי. מי שמשלם מעבר לאותו סכום (אולי 7 מליון?) כבר משלם רק על שם, לא על יכולת.

מנחם לס
מנחם לס
22 באוקטובר 2012 3:42

מה אתה מתפלסף? פילסופים לא באתר הזה. כתבתי בפרוש כמה סופרבולים זכו 4 קבוצות שציינתי ושהקורא יסיק את מסקנותיו. ובבייסבול פיצ'ר אחד גדול (שהיום אין יותר!) שווה כמו 9 שחקני היריב לבדו. רג'י ג'קסון בזמנו הביא וורלד סרייס אחד אחרי השני בעצמו וכל רכש את כינויו 'מיסטר אוקטובר'.
היה עדיף ינון שתדבר על דברים בהם יש לך מעט הבנה.

ינון יבור
ינון יבור
22 באוקטובר 2012 4:49

מנחם, אני אכן מדבר על דברים שיש לי בהם מעט הבנה. אם היתה לי הרבה הבנה, מישהו כבר היה משלם לי…
חוץ מזה – אם לא היתה תקרה והניקס היו מציעים ללברון פי 4 ממה שהוא מקבל היום, נראה לך שהוא היה משחק פי 4 יותר טוב ממה שראינו ביוני האחרון?

מנחם לס
מנחם לס
22 באוקטובר 2012 5:24

ינון, דחילק.

מנחם לס
מנחם לס
22 באוקטובר 2012 5:27

אם לא היתה תקרה, והניקס היו מצציעים ללברון פי 4 ממה שהוא הרוויח, זה שהיה מציע היה מפסיק בערך 100 מיליון, ואם הוא מסכים לכך, מי אנחנו שנתנגד? זאת הנקודה: ההוכחה בשטח היא שאין קורלציה חיובית יותר מבינונית ביותר בין תשלום ותפוקה. לכן אין טעם בתקרה שכר. השוק יקבע את התקרה (השוק, ובעלי קבוצות ממולחים מאד שעשו מאות מיליונים לא בזריקת כסף!)

ינון יבור
ינון יבור
22 באוקטובר 2012 8:45

תשווה תפוזים לתפוזים, לא לבייסבול.
תראה מה קורה בכדורסל האירופי ללא תקרה – שלטון של חבורה מאוד מצומצמת. יותר מזה – תראה מה קורה בארץ.
I rest my case

מנחם לס
מנחם לס
22 באוקטובר 2012 17:53

בישראל זה אחרת כי אם יש לך כסף ואתה מביא שחקן ברמה של פרקר, שברת את השוק כי הוא אחד ויחיד. אבל בארה"ב ההבדל בין לברון לבין פרקר הוא לא פי שניים או שלוש, למרות שמשכורתו של לברון גבוהה פעמיים או שלוש (או ארבע או חמש)

בן
בן
22 באוקטובר 2012 10:46

אז העונה האלופה היא "רק" חמישית בשכר…..
אם תסתכל מי לקחה הכי הרבה אליפיות (וגמרים) בשנים האחרונות?
לייקרס 2 אליפיות וגמר בחמש האחרונות ועוד 3 אליפיות ב12 שנים האחרונות.
למה זה ?
כי הם משלמים יותר!
אם לא היתה תקרת שכר הלייקרס היו אלופים לא רק חמש פעמים ב12 שנים אלה כל שנה!
כמו מכבי ת"א בישראל!

מנחם לס
מנחם לס
22 באוקטובר 2012 17:55
Reply to  בן

אם לא היתה תקרת שכר אז מארק קיובן היה קובר את הלייקרס כי הוא יותר עשיר?

joegibbs
joegibbs
22 באוקטובר 2012 13:33

אני חושב שהסיבה שבNBA התקרת שכר פחות אפקטיבית… היא ששחקנים מקבלים חלק גדול מהכסף שלהם לא עבור משחק כדורסל אלא על פרסומת.
הרי ברור שהערך הפרסומי של לברון גדל מאוד אם יש לו טבעת, מצד שני, הוא יכול לוותר על כסף בחוזה מול מיאמי, כדי שיביאו שחקנים טובים כדי שיתן לו את הסיכוי הכי טוב להיות אלוף ולהגדיל עוד את הכסף שהוא משיג מפרסום. אין לי פתרון לבעיה, אבל זה לא ששחקנים לא מתוגמלים לפי השווי שלהם. זה שהשווי שלהם הוא לא רק כסף מהקבוצה.

מנחם לס
מנחם לס
22 באוקטובר 2012 17:54
Reply to  joegibbs

טוב, זה כבר סיפור אחר.

שמעון
שמעון
22 באוקטובר 2012 20:10

מעניין שבכדורגל, משחק בו ההבדלים בין השחקנים הם לא כאלה משמעותיים, כסף כן עובד: העשירות בטופ כפי שמראה הרשימה.

sus
sus
22 באוקטובר 2012 21:18

בכדורגל זה משהו יוצא דופן בשנתיים האחרונות שהעשירות הן גם הטובות

פדרו
פדרו
23 באוקטובר 2012 1:06

אבוי לליגה אם סף המשכורות יבוטל! אם כך, הליגה עתידה להפוך למודל של הליגות היוונית בכדורסל או הספרדית\אנגלית בכדורגל, שהקבוצה העשירה ביותר (שלבעליה בדרך כלל יש נפט רב בחצר האחורית) היא האלופה והתחרותיות על התואר מתחלקת ל2-3 קבוצות בלבד (ביוון בכדורסל זה כמובן אולימפיאקוס ופנא, בספרד בכדורגל זה ברסה וריאל, באנגליה זה בעיקר הקבוצות ממנצ'סטר וכו')

מנחם לס
מנחם לס
23 באוקטובר 2012 2:17
Reply to  פדרו

פדרו, על זה הפוסט מדבר. עובדה שבבייסבול זה לאט משנה שאין תקרת שכר, ודווקא בפםוטבול עם תקרת שכר קשוחה, הסופרבול מתרכז בעיקר ב-4 קבוצות.

פדרו
פדרו
23 באוקטובר 2012 14:50
Reply to  מנחם לס

דבר ראשון, אני בז לבייסבול אז אני לא ממש אתייחס אליו כי אם אתייחס זה יהיה מבורות. מה שכן אני חושב זה שבייסבול לא מעניין אף אחד מחוץ לארה"ב, והאנשים שמאיימים להרוס את הספורט בעולם (מוסלמים שמשתינים נפט ורוסים בעלי טייקונים) לא מתעניינים בבייסבול בכלל.
אני יודע שקשה לאמריקאי (בתור אחד שגר שם בעבר) לתאר שמחוץ לארה"ב לאף אחד לא אכפת מי זכתה ב MLB אבל זה המצב, והקטארים והדובאיים השונים לא מעוניינים להשקיע כספם בספורט שלאף אחד לא אכפת ממנו.
הענף שהכי קורץ להם הוא הענף הכי אוניברסאלי, הכדורגל, אך גם יש סכנה שייכנסו ויהרסו את הכדורסל (הספורט הקבוצתי השני בפופולריות שלו בעולם לדעתי) אם תינתן להם ההזדמנות.

פרנק G
פרנק G
23 באוקטובר 2012 15:49
Reply to  מנחם לס

הליגה בפוטבול ממש לא מתרכזת ב4 קבוצות, זה שארבעתן לקחו 11 מקומות מתוך ה48 האחרונים בסופרבול זה ממש לא מראה על שליטה ואם זה הנתון שלך שהכי מצביע על אי שוויונות בNFL אז כנראה שזאת הליגה הכי שוויונית בעולם, לעומת זאת בבייסבול שלך הג'איינטס האלופים מלפני שנתיים כרגע שוב פעם בוורלד סירייס ואת מי הם הדיחו? את אלופי השנה שעברה.
אין מה לעשות מנחם בספורט תמיד יהיו קבוצות שמצליחות וכאלה שלא ,לא משנה עם או בלי תקרת שכר, ותזכור הקומניזם מת ודי לשוויוניות בכל מחיר, אם קבוצה מנוהלת יותר טוב במסגרת התנאים הקיימים וההוגנים אז למה שהיא לא תשלוט?